martes, 8 de febrero de 2011

7. DISPOSITIVOS DE ENTRADA E SAÍDA.

  • Dispositivos de entrada.
    -Rato: Este dispositivo permite transmitir información ao ordenador de dous modos: desprazándoo por unha superficie para provocar o movemento do seu indicador na pantalla, e pulsando os seus botóns para realizar certas accións en función de onde estea colocado o indicador.
    -Teclado: Serve para introducir información no ordenador. Hai gran variedade de teclados, algúns mesmo con transmisión de datos por infravermellos.
    Lectores códigos de barras: Este dispositivo é capaz de ler e interpretar un código de barras, permitindo ao ordenador identificar o produto, e obtendo, así, información acerca del.
    -Escáner: Permite introducir información dende documentos de papel e, mesmo, carácteres, aínda que para isto último debe dispoñer do sistema
    OCR. A calidade dun escáner díseme en ppp ou dpi (n.º de puntos que toma de cada polgada; 2.54 cms.)
    -Joystick: Introduce no ordenador os movementos efectuados sobre a súa panca e algunhas ordes efectuadas mediante a pulsación dalgún botón. O seu principal campo de aplicación son os videoxogos. Tamén se utiliza para efectuar desprazamentos en ámbitos tridimensionais.
    -Comprimidos dixitalizadores: Utilízanse para realizar debuxos e gráficos con gran precisión.

    -Lectores de bandas magnéticas: Son capaces de ler a información gravada nunha banda magnética.
    -Pantallas táctiles: Ademais de mostrar información (dispositivo de saída), ofrecen a
    posiblidad tamén de introducir información con só situar o dedo na súa superficie.
    -Tablet PC: Adoita ter unha pantalla de 10" e serven para introducir datos, de forma semenjante a como se fai nunha PDA.
    -Cámaras dixitais:
    *Cámaras de fotos dixitais: cuxas imaxes dixitais poden descargarse ao ordenador para ser manipuladas.
    *Cámaras dixitais de vídeo: Ademais de ofrecer a posibilidade de transferir gravacións dixitais ao ordenador para que sexan editadas, poden ser utilizadas para transmitir imaxes en tempo real.
    -Micrófono: (dispositivo de entrada), permite, co software específico de recoñecemento de voz, ditar o contido dun documento ou dar ordes ao ordenador.
  • Dispositivos de saída.
    -Monitores:
    *) Monitores convencionais (CRT): O seu funcionamento baséase na utilización dun tubo de raios catódicos que envía, dende o fondo cara á pantalla, unha corrente de electróns que ao chocar cunha superficie de material fosforecente situada na parte interior da pantalla, a ilumina, formándose as imaxes. As imaxes están constituídas por un número elevado de puntos, denominados pixeis.
    -Pantallas planas de cristal líquido (LCD): Utilizan millóns de celas de cristal líquido que se polarizan e permiten o paso de determinados raios, que compoñen a imaxe no monitor.
    -Pantallas planas (TFT): están constituídas por unha matriz de millóns de puntos; cada punto é un transistor que actúa de forma independente, coa súa cor, brillo... e o conxunto de todos eles forman unha imaxe de alta calidade.
    -Monitores de plasma: Baséanse na utilización dun gas (plasma) que, en cada un dos puntos (pixeis) da pantalla, adquire a cor, brillo... necesarios para conformar a imaxe.

  • Frecuencia e resolución dun monitor.

    A frecuencia dun monitor (Hz), indica o número de veces que mostra as imaxes nun segundo, un valor baixo de frecuencia supoñerá que a imaxe vibre e que a vista teña que esforzarse máis do habitual (cansazo visual).
    Depende do número de puntos (pixeis), que se obtén como produto do número de liñas (filas) polo número de pixeis de cada unha delas (columna); ademais, o número de cores tamén inflúe na calidade da imaxe. Os dous parámetros anteriores obrigan a que tanto a tarxeta de vídeo coma o monitor sexan compatibles porque, pola contra, a imaxe non se vería ou sairía deforme.
    A velocidade de creación de imaxes só depende do microprocesador gráfico propio da tarxeta de vídeo, e non da cantidade de memoria RAM gráfica; esta última afecta, unicamente, á resolución e ao número de cores que poden activarse.
    Nº de cores. Bits necesarios por píxel.
    2 -> 1
    4
    -> 2
    16
    -> 4
    256
    -> 8
    65536
    -> 16
    16,7 millóns
    -> 24
    4295 millóns
    -> 32

    - 2 elevado a "x".
    - "x" é igual ao número de bits.

    -Impresoras:
    Permiten obter a información imprimida en distintos soportes físicos.
    A calidade da impresora mídese en ppp (puntos por polgada) ou dpi (dots per inch), medida que indica o número de puntos que pode debuxar nunha polgada.
    En canto á velocidade, pódese medir en cps (carácteres por segundo) ou, o que é máis frecuente hoxe en día, en ppm (páxinas por minuto).
    *)Impresoras de margarida ou matriciais: Baseaban a impresión no golpeo dunha fita impregnada de tinta que, ao tomar contacto co papel, manchaba nel a información.
    *)Impresoras térmicas: Basea o seu funcionamento na tinguidura do papel mediante un proceso térmico; adoitan ser impresoras de cor, de custo económico non moi alto.
    *)Impresoras láser:
    Utilizan unha tecnoloxía similar á das fotocopiadoras. Son bastantes máis rápidas e permiten obter resultados de alta calidade.
    *) Impresoras de chorro de tinta: Trátase de impresoras de cor (inicialmente imprimían só en branco e negro), que obteñen a impresión pola inxección de tinta líquida a través de cabezais.
    A evolución destas impresoras permite dispoñer de impresoras económicas cunha alta calidade, válidas para imprimir fotografías.

    -Plotter.
    Trátase dun dispositivo que se utiliza nas aplicacións de deseño asistido por ordenador, xa que permite imprimir planos, debuxos técnicos... cunha excelente calidade.
    Un plotter esta constituído por un brazo robótico, en cuxo extremo se encontra unha plumiña; a gran diferenza respecto ás impresoras é que realiza debuxos con trazos continuos, conseguindo así figuras de gran calidade. Outra diferenza é que pode usar papel de grandes dimensións.

    -Microfilme COM (Computer Outpot in Microfilm).
    As páxinas de información son fotografadas mediante unha cámara especial e transfórmanse en imaxes de 1.5 cm^2, que posteriormente son agrupadas en fichas (cada unha destas fichas contén aproximadamente cen imaxes). Para poder ler a información dunha ficha necesítase un lector de microfichas, que proxecta unha imaxe ampliada dela nunha pantalla.
    Esta técnica permite almacenar información nun espazo moi reducido.

  • 1 vídeo sobre o tema (facendo ligazón dende YouTube).

  • Nesta páxina encontrarás todo o relacionado cos dispositivos de entrada e saída dun ordenador. (*Fai click na frase para acceder a web.)

No hay comentarios:

Publicar un comentario